REGULAMENTUL DE RECLAMAȚII
Pentru magazinul online www.mimib.ro
I. IDENTIFICAREA COMERCIANTULUI
1.1. Prezentul Regulament de reclamații (denumit în continuare „RR”) reglementează relațiile juridice dintre:
Denumirea comercială: PEDRO TRADE, s.r.o.
Sediu: Malá cesta 875/6, Štvrtok na Ostrove 930 40, Republica Slovacă
Înregistrată în Registrul Comerțului de la Tribunalul Districtual Trnava, Secțiunea Sro, Numărul de înregistrare: 23294/T
Cod de identificare (IČO): 44614918
Cod fiscal (DIČ): 2022765448
Cod TVA (IČ DPH): SK2022765448
Cont bancar: SK89 8330 0000 0025 0176 3806
Vânzătorul este plătitor de TVA /Taxa pe valoarea adăugată/
(denumit în continuare „Vânzător” sau „Comerciant”) și fiecare persoană care este Cumpărător al produselor oferite de Vânzător pe Site-ul web al Vânzătorului și care acționează în calitate de consumator, în conformitate cu dispozițiile acestor Termeni și condiții generale și cu legislația în vigoare a Republicii Slovace, în special:
- Legea nr. 108/2024 privind protecția consumatorului și modificările acesteia,
- Legea nr. 40/1964 privind Codul civil, în versiunea actualizată,
- Cu excepția cazului menționat la punctul 4.4. al prezentului Regulament de reclamații, care reglementează relația juridică dintre Comerciant și Cumpărător, care nu acționează în calitate de consumator.
1.2. Adresa de e-mail și numărul de telefon al Vânzătorului:
E-mail: mimi@mimib.ro
Telefon: +421905200978
1.3. Adresa pentru trimiterea documentelor, reclamațiilor și retragerilor din contract:
PEDRO TRADE, s. r. o., Jesenského 13, Dunajská Streda 929 01, Republica Slovacă
II. Dispoziții de bază
2.1. Prezentul regulament de reclamații reglementează relațiile juridice dintre Cumpărătorii care sunt consumatori și Comerciant.
III. Exercitarea dreptului de răspundere pentru defecte
3.1. Cumpărătorul poate exercita drepturile sale de răspundere pentru defecte doar dacă a semnalat defectul Vânzătorului fără întârzieri nejustificate, dar nu mai târziu de 24 de luni de la preluarea bunului. Dacă în acest termen nu sesizează defectul, drepturile de răspundere pentru defecte se sting.
IV. Răspunderea pentru defecte
4.1. Vânzătorul răspunde pentru orice defect pe care bunul vândut l-a avut în momentul livrării și care se manifestă în termen de doi ani de la livrare.
4.2. Dacă obiectul cumpărării este un bun cu elemente digitale, în cazul în care conținutul digital trebuie furnizat sau serviciul digital trebuie prestat continuu pe durata convenită, vânzătorul este responsabil pentru orice defect al conținutului digital sau al serviciului digital care apare sau se manifestă pe întreaga perioadă convenită, dar cel puțin timp de doi ani de la livrarea bunului cu elemente digitale.
4.3. În cazul unui bun utilizat, părțile pot conveni asupra unei perioade mai scurte de răspundere a vânzătorului pentru defecte decât cea prevăzută la punctele 4.1. și 4.2., dar nu mai scurtă de un an de la livrarea bunului.
4.4. Vânzătorul răspunde pentru orice defect pe care bunul vândut l-a avut în momentul livrării către Cumpărător și care se manifestă în termen de 6 luni de la livrare, în cazul în care Cumpărătorul nu acționează în calitate de consumator.
V. Drepturile rezultate din răspunderea pentru defecte
5.1. Dacă vânzătorul răspunde pentru un defect al bunului vândut, cumpărătorul are dreptul la remedierea defectului prin reparație sau înlocuire, dreptul la o reducere corespunzătoare a prețului de cumpărare sau dreptul de a se retrage din contractul de vânzare.
5.2. Cumpărătorul poate refuza să plătească prețul de cumpărare sau o parte din acesta până când vânzătorul nu își îndeplinește obligațiile care îi revin în baza răspunderii pentru defecte, cu excepția cazului în care cumpărătorul este în întârziere cu plata prețului de cumpărare sau a unei părți a acestuia la momentul semnalării defectului. Cumpărătorul va achita prețul de cumpărare fără întârzieri nejustificate după ce vânzătorul își îndeplinește obligațiile.
5.3. Cumpărătorul poate exercita drepturile rezultate din răspunderea pentru defecte, inclusiv dreptul menționat la punctul 5.2., doar dacă a semnalat defectul în termen de două luni de la descoperirea acestuia, dar nu mai târziu decât termenul prevăzut la punctele 4.1-4.3 ale prezentului Regulament de reclamații.
5.4. Exercitarea drepturilor rezultate din răspunderea pentru defecte nu exclude dreptul cumpărătorului la despăgubiri pentru prejudiciul cauzat de defect.
VI. Reclamația defectului
6.1. Defectul poate fi reclamat în orice unitate a vânzătorului, la o altă persoană despre care vânzătorul a informat cumpărătorul înainte de încheierea contractului sau înainte de trimiterea comenzii, sau prin mijloace de comunicare la distanță la adresa sediului sau locului de afaceri al vânzătorului sau la o altă adresă despre care vânzătorul a informat cumpărătorul la momentul încheierii contractului sau după încheierea contractului.
6.2. Dacă cumpărătorul a reclamat defectul printr-o expediere poștală pe care vânzătorul a refuzat să o primească, expedierea se consideră livrată în ziua refuzului.
6.3. Vânzătorul va furniza cumpărătorului o confirmare scrisă a reclamației defectului imediat după formularea acesteia. Vânzătorul va indica în confirmare termenul în care va remedia defectul în conformitate cu art. 507 alin. 1 din Legea nr. 40/1964 Codul Civil, în forma sa actualizată. Termenul stabilit conform frazei anterioare nu poate depăși 30 de zile de la data reclamației defectului, cu excepția cazului în care un motiv obiectiv justifică un termen mai lung, motiv asupra căruia vânzătorul nu poate avea influență.
6.4. Dacă vânzătorul refuză responsabilitatea pentru defecte, va comunica în scris cumpărătorului motivele refuzului. Dacă cumpărătorul demonstrează responsabilitatea vânzătorului pentru defect printr-un raport de expertiză sau un aviz profesional emis de o persoană acreditată, autorizată sau notificată, poate reclama defectul din nou, iar vânzătorul nu poate refuza responsabilitatea pentru defect; asupra reclamației repetate a defectului nu se aplică art. 621 alin. 3 din Legea nr. 108/2024 privind protecția consumatorului și modificarea și completarea unor acte normative în forma sa actualizată. Cheltuielile consumatorului legate de raportul de expertiză și avizul profesional sunt reglementate de art. 509 alin. 2 din Legea nr. 40/1964 Codul Civil, în forma sa actualizată.
6.5. Dacă, înainte de încheierea contractului sau, în cazul în care contractul este încheiat pe baza unei comenzi a cumpărătorului, înainte de trimiterea comenzii, vânzătorul a informat cumpărătorul că defectele pot fi reclamate și la o altă persoană, atunci acțiunea sau omisiunea acestei persoane, în ceea ce privește responsabilitatea pentru defecte, este considerată acțiunea sau omisiunea vânzătorului.
VII. Remedierea defectului
7.1. Cumpărătorul are dreptul să aleagă remedierea defectului prin înlocuirea produsului sau prin repararea acestuia. Cumpărătorul nu poate alege un mod de remediere a defectului care nu este posibil sau care, în comparație cu cealaltă modalitate de remediere a defectului, ar genera costuri disproporționate pentru vânzător, având în vedere toate circumstanțele, în special valoarea pe care ar fi avut-o produsul fără defect, gravitatea defectului și faptul dacă cealaltă modalitate de remediere a defectului ar cauza dificultăți semnificative cumpărătorului.
7.2. Vânzătorul poate refuza remedierea defectului dacă repararea sau înlocuirea produsului nu sunt posibile sau dacă ar necesita costuri disproporționate având în vedere toate circumstanțele, inclusiv cele menționate la punctul 7.1. a doua frază.
7.3. Vânzătorul repară sau înlocuiește produsul într-un termen rezonabil după ce cumpărătorul a semnalat defectul, gratuit, pe cheltuiala proprie și fără a cauza dificultăți semnificative cumpărătorului, având în vedere natura produsului și scopul pentru care cumpărătorul l-a achiziționat.
7.4. În scopul reparării sau înlocuirii, cumpărătorul va preda sau pune la dispoziția vânzătorului produsul sau unei persoane desemnate conform § 622 alin. 5 din Legea nr. 108/2024 privind protecția consumatorilor și modificarea și completarea unor acte normative în vigoare. Costurile preluării produsului sunt suportate de vânzător.
7.5. Vânzătorul livrează produsul reparat sau înlocuit cumpărătorului pe cheltuiala proprie, prin aceeași modalitate sau una similară prin care cumpărătorul a returnat produsul defect, dacă părțile nu convin altfel. Dacă cumpărătorul nu ridică produsul în termen de șase luni de la data la care ar fi trebuit să-l ridice, vânzătorul poate vinde produsul. Dacă este vorba despre un produs de valoare mai mare, vânzătorul va informa cumpărătorul în prealabil despre intenția de vânzare și îi va oferi un termen suplimentar rezonabil pentru ridicarea produsului. Vânzătorul va plăti fără întârziere cumpărătorului venitul obținut din vânzarea produsului, după deducerea costurilor justificate suportate pentru depozitarea și vânzarea acestuia, dacă cumpărătorul își exercită dreptul la o parte din venitul obținut în termenul rezonabil indicat de vânzător în notificarea privind intenția de vânzare a produsului. Vânzătorul poate distruge produsul pe cheltuiala proprie dacă nu a reușit să-l vândă sau dacă venitul estimat din vânzare nu ar fi suficient nici măcar pentru acoperirea costurilor suportate de vânzător pentru depozitarea produsului și a costurilor pe care vânzătorul ar fi obligat să le suporte în mod necesar pentru vânzarea acestuia.
7.6. În cazul remedierii defectului, vânzătorul asigură demontarea produsului defect și instalarea produsului reparat sau înlocuit, dacă înlocuirea sau repararea necesită îndepărtarea produsului defect care a fost instalat conform naturii și scopului său înainte ca defectul să se manifeste. Vânzătorul și cumpărătorul pot conveni ca îndepărtarea produsului defect și instalarea produsului reparat sau înlocuit să fie efectuate de către cumpărător pe cheltuiala și riscul vânzătorului.
7.7. În cazul remedierii defectului prin înlocuirea produsului, vânzătorul nu are dreptul la despăgubiri pentru uzura normală a produsului și nici la o compensație pentru utilizarea obișnuită a produsului înainte de înlocuirea acestuia.
7.8. Vânzătorul răspunde pentru defectele produsului înlocuit conform § 619 din Legea nr. 108/2024 privind protecția consumatorilor și modificarea și completarea unor acte normative în vigoare.
7.9. Cumpărătorul are dreptul la o reducere proporțională a prețului de achiziție sau poate să se retragă din contractul de vânzare fără a oferi un termen suplimentar rezonabil conform § 517 alin. 1 din Codul civil nr. 40/1964 în vigoare, dacă:
a) vânzătorul nu a reparat și nici nu a înlocuit produsul,
b) vânzătorul nu a reparat sau înlocuit produsul conform § 623 alin. 4 și 6 din Legea nr. 108/2024 privind protecția consumatorilor și modificarea și completarea unor acte normative în vigoare,
c) vânzătorul a refuzat să remedieze defectul conform § 623 alin. 2 din Legea nr. 108/2024 privind protecția consumatorilor și modificarea și completarea unor acte normative în vigoare,
d) produsul prezintă același defect, în ciuda reparației sau înlocuirii,
e) defectul este de o natură atât de gravă încât justifică o reducere imediată a prețului de achiziție sau retragerea din contractul de vânzare, sau
f) vânzătorul a declarat sau este evident din circumstanțe că nu va remedia defectul într-un termen rezonabil sau fără a cauza dificultăți semnificative pentru cumpărător.
7.10. Reducerea prețului de achiziție trebuie să fie proporțională cu diferența dintre valoarea produsului vândut și valoarea pe care ar fi avut-o dacă ar fi fost lipsit de defecte.
7.11. Cumpărătorul nu poate să se retragă din contractul de vânzare conform punctului 7.9., dacă a contribuit la apariția defectului sau dacă defectul este nesemnificativ. Sarcina probei că defectul este nesemnificativ sau că a fost cauzat de cumpărător revine vânzătorului.
7.12. Dacă contractul se referă la achiziționarea mai multor produse, cumpărătorul poate să se retragă din contract doar în ceea ce privește produsul defect. În ceea ce privește celelalte produse, se poate retrage din contract doar dacă nu se poate aștepta în mod rezonabil ca el să le păstreze fără produsul defect.
7.13. Cumpărătorul, după retragerea din contract sau dintr-o parte a acestuia, returnează produsul vânzătorului pe cheltuiala acestuia. Vânzătorul asigură demontarea produsului care a fost instalat conform naturii și scopului său înainte ca defectul să se manifeste. Dacă vânzătorul nu îndepărtează produsul într-un termen rezonabil, cumpărătorul poate să aranjeze îndepărtarea și livrarea produsului către vânzător pe cheltuiala și riscul vânzătorului.
7.14. Vânzătorul va returna cumpărătorului prețul de achiziție cel târziu în termen de 14 zile de la returnarea produsului sau după ce cumpărătorul a dovedit că a expediat produsul către vânzător, în funcție de care dintre aceste momente are loc mai devreme.
7.15. Vânzătorul va returna prețul de achiziție cumpărătorului sau îi va plăti reducerea de preț prin aceeași metodă de plată folosită de cumpărător, cu excepția cazului în care acesta este de acord cu o altă metodă. Toate costurile asociate rambursării sunt suportate de vânzător.
7.16. Vânzătorul nu are dreptul la despăgubiri pentru uzura normală a produsului și nici la compensație pentru utilizarea acestuia înainte de retragerea din contractul de vânzare.
VIII. Răspunderea pentru defectele furnizării digitale
8.1. Comerciantul răspunde pentru orice defect pe care îl are furnizarea digitală la momentul livrării și care se manifestă în termen de doi ani de la livrare, dacă este vorba de o furnizare digitală care se livrează o singură dată sau sub forma unui set de livrări individuale.
8.2. Comerciantul va remedia defectul furnizării digitale într-un termen rezonabil de la momentul în care consumatorul a semnalat defectul, gratuit și fără a cauza dificultăți semnificative consumatorului, ținând cont de natura furnizării digitale și de scopul pentru care consumatorul a solicitat această furnizare.
8.3. Comerciantul poate refuza remedierea defectului dacă aceasta nu este posibilă sau dacă i-ar cauza costuri disproporționate, având în vedere toate circumstanțele, în special valoarea pe care furnizarea digitală ar avea-o fără defect și gravitatea defectului.
IX. Răspunderea pentru defectele serviciului
9.1. Prestatorul răspunde pentru defectele pe care le are bunul la momentul preluării de către beneficiar.
9.2. Dacă defectul se manifestă în termen de 24 de luni de la data la care beneficiarul ar fi trebuit să preia bunul, se prezumă că defectul exista deja la momentul preluării. Această prezumție nu se aplică dacă se dovedește contrariul sau dacă este incompatibilă cu natura bunului sau a defectului.
X. Dispoziții finale
10.1. Prezentul Regulament de reclamații face parte integrantă din Termenii și condițiile generale și din Politica de confidențialitate și protecția datelor cu caracter personal ale acestui Site web. Documentele – Termenii și condițiile generale și Politica de confidențialitate și protecția datelor cu caracter personal ale acestui Site web sunt publicate pe domeniul Site-ului web al Vânzătorului.
10.2. Prezentul Regulament de reclamații este valabil și intră în vigoare în momentul publicării sale pe Site-ul web al Vânzătorului, la data de 15.02.2025.